03 April 2011

Palsi Serebrum & Masalah Sistem Rangka

Palsi serebrum berkait rapat dengan ketegangan otot yang tidak selaras. Ada yang mengalami ketegangan otot yang terlalu tinggi dan ada yang mengalami ketegangan otot yang terlalu rendah. Ada juga yang kadang-kadang mengalami ketegangan otot yang terlalu tinggi dan kadang-kadang mengalami ketegangan otot yang terlalu rendah.

Ketegangan dan juga kekuatan otot yang tidak selaras ini boleh menyebabkan masalah pada sistem rangka seseorang itu. Postur badan individu-individu palsi serebrum yang tidak betul semasa duduk, berdiri, berjalan dan sebagainya juga akan menyebabkan masalah sistem rangka. Hal ini mungkin akan menyebabkan scoliosis di mana tulang belakang mereka akan menjadi bengkok atau pada keadaan yang abnormal selepas suatu tempoh masa, sendi-sendi mereka mungkin tidak dapat berfungsi dengan baik dan sebagainya.

Pinggul mereka mungkin juga akan lari daripada kedudukannya yang dipanggil (hip dislocation) dalam bahasa Inggeris. Sekiranya tidak dirawat, masalah hip dislocation ini akan mendatangkan kesakitan.

Ikuti catatan seterusnya bertajuk Palsi Serebrum & Masalah Perkumuhan pada 10 April 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...